ТОП-5 ПРИЧИН РЕЄСТРУВАТИ ТОРГОВУ МАРКУ

Сьогоднішні реалії ведення бізнесу такі, що потребують від підприємців винахідливості та постійного вдосконалення шляхів просування на ринок своїх товарів/робіт/послуг. Все частіше керівники компаній обирають для зміцнення свого становище і підвищення дохідності такий спосіб, як реєстрація торгової марки (в законодавстві – знак для товарів та послуг). Відповідь на питання «реєструвати чи ні?» залежить від розуміння підприємцем переваг і прав, які забезпечить проведення такої дії. Нижче розглянемо основні причини, через які команда Оланс Груп рекомендує реєструвати торгову марку.

Причина 1. Виділення вашої компанії та її продукції серед конкурентів.

Торгова марка символізує і вирізняє якість товарів або послуг компанії серед інших учасників ринку, дозволяючи споживачам розрізняти товари різних виробників один від одного і вибирати між конкурентною продукцією. У разі, коли ви досягли гарної якості продукції, що випускається, значення знака для товарів та послуг зростає, адже, саме ваш знак для товарів і послуг буде асоціюватися з якістю цієї продукції. Для споживачів знак служить своєрідним дороговказом, путівником на ринку, будь-то продовольчий чи ІТ-послуг, що привертає увагу саме до даної одиниці асортименту. Відтак - торгова марка стає гарантом обіцяної якості.

Причина 2. Реєстрація торгової марки як спосіб захисту від недобросовісних конкурентів.

Якщо ви випускаєте товар під певною торговою маркою, яка не зареєстрована, то рано чи пізно можете дізнатися, що аналогічні товари виробляєте не лише ви, проте використовується ваше ім’я та репутація. До слова сказати, заборонити використання торгової марки в такому випадку ви не зможете, адже, юридично у вас немає на неї прав. Це в кращому випадку. В гіршому – зображення, яке ідентифікує ваші товари є уже офіційно зареєстрованою торговою маркою, наприклад, вашого конкурента. Більше того, цей же конкурент матиме всі права заборонити ВАМ використовувати логотип, який ви ж свого часу придумали, але не подбали про закріплення прав на нього. Таким чином, будь-яка компанія, яка свого часу не зареєструвала знак для товарів та послуг, ризикує привабити недобросовісних конкурентів і може втратити своїх клієнтів. Як наслідок – втрата результатів всіх попередніх зусиль з просування на ринку, або і зовсім частини ринку.

Причина 3. Юридичний захист і доказова база у випадку судових розглядів.

Реєстрація торгової марки – це добре, але, змушені визнати, навіть при наявності всіх прав на знак для товарів та послуг ви не застраховані від контрафактного товару та підробок ваших конкурентів. Проте, реєстрація в таких випадках може зіграти ключову роль, адже власники торгових марок також мають необхідні механізми для захисту своїх порушених прав, зокрема:

  • звернення до правоохоронних органів з метою притягнення порушників до відповідальності, конфіскація та знищення контрафактної продукції;

  • звернення до органів Антимонопольного комітету України із заявою про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, застосування штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції;

  • звернення до суду з позовом про припинення несанкціонованого використання вашої зареєстрованої торгової марки і відшкодування порушником завданих збитків;

  • звернення до Державної служби інтелектуальної власності України;

  • тощо.

Причина 4. Зареєстрована торгова марка – це фінансово вигідно

Не дивлячись на те, що реєстрація знака для товарів та послуг потребує деяких затрат, в майбутньому вона може послужити вам джерелом пасивного доходу. Як правило, зареєстрований знак для товарів та послуг завжди окупає затрачені фінансові та часові ресурси. Так, торгову марку можна продати або передати частину прав на її використання за матеріальну винагороду. Ви можете впровадити франчайзинг, залучати інвестиції та просувати товар на міжнародному ринку.

Окрім того, при укладенні договорів часто встановлювалася цінова надбавка та цінність торгових марок. Тобто, вартість компанії складають не лише її активи, а й престижем, зароблений торговою маркою. Іншими словами, поступово торгова марка починає працювати на власника, підвищуючи попит і вартість виготовленої продукції/наданих послуг. Отже, торгова марка – цінний актив.

Причина 5. Можливість отримання домену «.ua»

Домен «.ua» - один з найстаріших і найпрестижніших в Україні. Проте, отримати ім’я в цій зоні можуть далеко не всі – для цього є спеціальні вимоги. Метою таких обмежень є захист інтелектуальної власності і попередження недобросовісної конкуренції в інтернеті. Так, домен першого або другого рівня має низку переваг перед доменом третього або п’ятого рівня, адже він викликає більшу довіру у користувачів, сприяє формуванню іміджу бренду тощо. Отже, необхідною умовою отримання домену, згідно Правил домену «.ua», є наявність у заявника зареєстрованої торгової марки. При цьому, важливо, щоб доменне ім'я повністю, або його компонент другого рівня (до знака ".", але не включаючи цей знак), за написанням співпадало з торговою маркою. Наприклад, якщо отримано свідоцтво на торгову марку «Роги і Копита», то і домен буде «rogyikopyta.ua». Тому перед подачею заявки на знак для домену в зоні «.ua» важливо проконсультуватися з професіоналами, які допоможуть обрати оптимальний варіант і перевірити відповідно до правил транслітерації.

Висновки:

Реєстрація торгової марки - не обов'язок, а виключно ваше право, яким варто скористатися ще до виходу на ринок, щоб уникнути вищезгаданих в статті ситуацій. Разом із свідоцтвом ви придбаєте виняткові права на використання і розпорядження знака для товарів та послуг, в тому числі ви можете передати права на використання торгової марки повністю або частково підписавши ліцензійний договір, або ж заборонити її неправомірне використання.

Задать вопрос/Заказать услугу

  • facebook-olans
  • instagram-olans
  • youtube-olans

+38 (096) 460 92 98,
+38 (063) 518 17 52

info@olans.com.ua 

ул. Обсерваторная, 21 а,

Киев, 04053, Украина

WE MAKE YOUR AMBITIONS WORK

Olans Group © 2015-2019 Размещение материалов сайта на сторонних ресурсах разрешено только при наличии прямой ссылки на материал.