Юридичний аудит сайту

Для того, щоб максимально знизити ризики відповідальності за порушення авторських прав, законодавства про персональні дані, рекламу та іншого потенційно чинного законодавства, необхідно спочатку провести юридичний аудит веб-сайту. 

Поки хтось ламає голову над ідеями як вижити в умовах карантину, більш кмітливі швидко адаптуються і карантин для них – це додаткова підстава переведення бізнесу в режим online. У зв’язку з цим, хто ще не мав свого власного веб-сайту задумався над його створенням. Адже сайт – це обличчя компанії, один з найважливіший інструментів для презентації свого бізнесу і залучення клієнтів. З іншого ж боку, сайт несе в собі потенційний ризик. Далі пояснимо чому.

На жаль, на сьогоднішній день, багато компаній не приділяють належної уваги юридичній стороні своїх веб-ресурсів. Насправді ж, зміст і технічне забезпечення сайту може не відповідати правовим нормам. Одного разу це може створити перешкоди для функціонування сайту або може бути використане конкурентами як ваше слабке місце.

Своєчасно проведений аудит сайту вирішує для його власника безліч проблем юридичного, фінансового та репутаційного характеру. Це можна зробити як на моменті запуску, так і вже після початку роботи сайту.

Комплексний правовий аудит сайту включає в себе перевірку за кількома напрямами: 

  1. Чи забезпечили ви право власності на свій сайт?
  2. Перевірка контенту на дотримання вимог авторського права.
  3. Документи на сайті.
  4. Доменне і”мя та хостинг.

1.Чи забезпечили ви право власності на свій сайт?

В даному випадку варто повернутися до моменту створення сайту.

  • Якщо веб-сайт створений зовнішніми розробниками, то авторські права на такий веб-сайт належать цим же розробникам, якщо інше не передбачено договором про надання послуг. Але одного договору недостатньо. Щоб бути власником сайту потрібно, щоб розробники передали вам майнові права на сайт. Це оформляється актом прийому-передачі наданих послуг.
  • Якщо ваш сайт створений співробітником за умовами трудового договору, то веб-сайт буде розглядатися як такий, що належить вашій компанії. Додатково факт розробки та передачі прав можна оформити внутрішніми документами на підприємстві довільної форми з підписами відповідних сторін.

Таким чином, необхідно звертати пильну увагу на оформлення документів при створенні сайту. 

Стандартний набір – це договір, технічне завдання та акт прийому-передачі.

2.Перевірка контенту на дотримання вимог авторского права.

На цьому етапі поставте собі питання, а чи захищені ваші об’єкти інтелектуальної власності належним чином і чи не порушуєте ви самі права третіх осіб?
І так:

  • Торгова марка. Перш ніж почати роботу з веб-сайтом, націленим на продаж будь-яких товарів/послуг, рекомендується зареєструвати торгову марку, яка буде співзвучна з доменним ім’ям (наприклад, можна зареєструвати словесну торгову марку “Smachno”) і використовувати Smachno.com в якості домену для продажу товару. Якщо ж ви використовуєте чужі торгові знаки на своєму сайті, то вкрай рекомендується отримати письмовий дозвіл від правовласника, так як відсутність таких угод загрожує претензіями і можливими подальшими фінансовими витратами. Про роль і значення торгової марки ми розповідали в одній із наших статтей.

  • Копірайт (Copyright), авторское право. Все, що ви використовуєте на сайті, контент, зображення, дизайн сайту в цілому, відео, звуки/музика і так далі, є результатом інтелектуальної праці і комусь належить. Щоб в майбутньому не було претензій від третіх осіб щодо незаконного використання вами цих об’єктів, якщо залучаєте спеціалістів, то за результатами послуг потурбуйтеся про передачу прав. Набір документів такий же як і для створення сайту (пункт 1). Якщо ж створюєте все самостійно, не копіюйте чужого, використовуйте вищевказані об’єкти з вільних і безкоштовних бібліотек. Більш детально про те, як безпечно створювати контент, не порушуючи авторських прав інших, можна прочитати в нашому матеріалі тут. 

3. Документи на сайті.

Залежно від ролі сайту та того, що він “просуває”, на ресурсі мають бути розміщені наступні документи (всі або один/два з них):

Публічна оферта (public offer)

Якщо публічна оферта відсутня, надання власниками сайту послуг чи продаж товару нічим не врегульовано окрім закону, а це в свою чергу означає, що продавець нестиме максимальну відповідальність згідно закону за продані ним товари/послуги.

Правила користування (terms of use)

Правила користування (terms of use). Основний документ, який регулює і регламентує відносини між вами і користувачем, встановлює права і обов’язки, а також відповідальність за порушення своїх обов’язків. Адже коли існують прості і зрозумілі «правила гри», спірні ситуації або не виникають, або вирішуються швидко і безболісно для вас. Крім того, правила користування дають вам законні права обмежувати доступ окремим відвідувачам вашого ресурсу, перешкоджати поширенню неправдивої інформації, відомостей тощо.

Політика конфіденційності (privacy policy)

Політика конфіденційності (privacy policy) – це юридичний документ, що описує способи, якими ваша компанія збирає, використовує, розкриває і управляє персональними даними відвідувача або клієнта, а також варіанти, доступні відвідувачеві або клієнту в зв’язку з відмовою від розкриття своєї інформації.

Зауважте, просте копіювання таких документів з інших ресурсів – рецепт проблем в майбутньому.

4.Доменне ім’я та хостинг

У їх використанні також є кілька правил. Але на відміну від сайту, вони можуть бути лише в користуванні. Запам’ятайте, доменне ім’я не може бути чиєюсь власністю, іншими словами, ви платите за їх оренду.

Важливо, щоб ваше доменне ім’я було унікальним, адже якщо є зареєстрована торгова марка або фірмове найменування юридичної особи, подібні до вашого домену, то це може призвести від фінансових та інших проблем, аж до заборони використання доменного імені. Те ж саме стосується назви вашого сайту і логотипу 

 Отже, якщо ви сумніваєтеся в “чистоті” вашого ресурсу, ми можемо провести комплексний аудит вашого сайту. За результатами аналізу власнику буде запропоновано список заходів по відновленню юридичної чистоти інтернет-ресурсу. Після цього за вашим бажанням зможемо підготувати або виправити необхідні документи, проаналізувати ризики порушення вами авторських прав третіх осіб, допомогти в реєстрації об’єктів інтелектуальної власності, в тому числі і торгових марок та багато іншого. 

Написати нам

    (pdf, doc, docx, rtf, ppt, pptx)

    Я ознайомився/лась та погоджуюсь з умовами Політики Конфіденційності Olans Group